Domki i Apartamenty
 
 

Nordic Walking

Nordic Walking

Jeśli chcą Państwo spróbować nowej, zyskującej coraz więcej zwolenników formy ruchu, Nordic Walking, zapraszamy w nasze okolice. Praktycznie nie do przebycia ilość ścieżek pieszych, szlaków wędrownych kusi od lat naszych gości.
Dla tych którzy jeszcze nie  próbowali poniżej nieco teorii.

Nordic Walking jest ciekawą i przyjemną formą odpoczynku. Polega on na marszu ze specjalnie do tego przystosowanymi kijami.

Główne zalety marszu:

– mięśnie kończyn dolnych, pasa biodrowego i dolnego odcinka tułowia są wzmocnione, a elastyczność głównych stawów tej części ciała jest  zachowana; postawa i sposób poruszania się mogą się poprawić
– jako dynamiczne ćwiczenie areobiczne, pobudza wiele procesów fizjologicznych związanych z aktywnością mięśni szkieletowych, w tym metabolizm lipoprotein
– zwiększa siłę i gęstość kości kończyn dolnych u ludzi w każdym wieku
– poprawia sprawność fizyczną, fizjologiczną oraz metabolizm związany z wydatkowaniem energii, kumulując pozytywne efekty
– regularnie uprawiany marsz zapobiega zawałowi serca, zaleca się go w leczeniu nadciśnienia (obniża się ciśnienie krwi spoczynkowe), w rehabilitacji kardiologicznej
– regularny marsz dla zdrowia pozytywnie zmienia obraz krwi, obniżając poziom cholesterolu i tłuszczu, a zwiększając masę mięśniową
– jako najbardziej naturalna forma ruchu, marsz może być uprawiany przez każdego, z wyjątkiem osób bardzo słabych i poważnie  chorych
– jest bardzo wygodną i bezpieczną formą aktywności fizycznej, nie wymagającą szczególnych umiejętności i skomplikowanego sprzętu, którą można uprawiać wszędzie, samemu regulując tempo, intensywność długość marszu, który nadmiernie nie obciąża stawów.

Fakty dotyczące korzyści zdrowotnych z uprawiania Nordic Walking:

– konsumuje około 400 kal./godz.( w porównaniu z 280 kal./godz.podczas normalnego marszu)
– tętno jest o 5-17 uderzeń na minutę wyższe (130/min. w normalnym marszu to w Nordic Walking 146/min. to jest wzrost o 13%)
– konsumpcja energii wzrasta podczas używania kijków przeciętnie o 20% w porównaniu ze zwykłym marszem
– zmniejsza napięcie mięśniowe oraz ból w okolicach szyi i obręczy barkowej
– zwiększa ruchomość szyi i kręgosłupa
– angażuje niemal 90% wszystkich mięśni, najmocniej mięśnie kończyn górnych,  klatki piersiowej, brzucha pośladków i kończyn dolnych
– nie obciąża dodatkowo stawów i kolan,redukując to obciążenie znacząco (ok.5 kg odciążenia z każdym wbiciem kijka w podłoże)
– kijki zwiększają bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach

Niektórym może się wydawać, że jest to sport nowy, jednak jego początki datuje się na lata dwudzieste XX wieku. Wtedy była to forma treningu dla narciarzy biegowych. Obecnie trenować może każdy a sam Nordic Walking ma trzy poziomy aktywności- zdrowotny, fitness, sportowy.

Podczas Nordic Walking osoba uprawiająca ten rodzaj aktywności angażuje do wysiłku większość mięśni ciała. Pracują one zupełnie inaczej niż podczas zwykłego marszu. Są bardziej wzmocnione, zwłaszcza ramiona, które stają się mocniejsze i bardziej wytrzymałe. Po intensywnych ćwiczeniach podczas takich spacerów, jesteśmy w stanie z większą łatwością, wchodzić na wzgórza a co najważniejsze Nordic Walking pozwala spalać nieco więcej kalorii niż podczas chodzenia. Jak się więc okazuje, można go uznać za dobrą formę odchudzania- zrzucenia zbędnych kilogramów.

 

Zapraszamy do kontaktu mailowego pod adresem: info@siedlisko-bialogora.pl

Znajdą nas Państwo również na naszym Fanpage na Facebooku oraz Twitter

Pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów:

tel. +48 601 353 188
tel. +48 601 353 177

Top